Nieuws2018-09-07T10:51:47+02:00

Het personeelstekort blijft aanhouden

By |zondag 4 december 2022 |

De posters "We nemen personeel aan," "Personeel gezocht," of "Even geduld a.u.b. want we hebben een tekort aan personeel" kan iedereen zien die wel eens door de hoofdstraat van zijn winkeldorp heeft gewandeld. Vooral kleine bedrijven worden zwaar getroffen. Dit lijkt ertoe te hebben geleid dat personeelsproblemen voor veel bedrijven een wijdverbreid punt van zorg zijn geworden. Bedrijven zijn gedwongen hun werktijden aan te passen omdat ze niet genoeg mensen hebben om bepaalde diensten te vervullen, en sommige hebben zelfs hun deuren moeten sluiten. Omdat veel bedrijven wanhopig nieuwe mensen nodig hebben, geven ze ongebruikelijk grote aanmoedigingspremies aan mensen die

Content marketing en de vele voordelen

By |maandag 21 november 2022 |

Wanneer promotiemateriaal ontoereikend is, is content marketing een krachtig hulpmiddel. Het stelt bedrijven in staat hun vaardigheden en nu en dan producten te laten zien zonder te promotioneel over te komen. Bedrijven kunnen nieuwe leads binnenhalen dankzij het materiaal dat ontwikkeld wordt over onderwerpen die op het doelpubliek afgestemd zijn. De sector kan nieuwe klanten vinden zodra die leads met hun content bezig zijn. In plaats daarvan is het bedrijf geëvolueerd tot een mediabedrijf dat materiaal van hoge kwaliteit aanbiedt dat ingaat op de zorgen van het publiek en hun problemen verlicht. De verwachtingen van de consument ten aanzien van

Waarde bieden als bedrijf

By |donderdag 10 november 2022 |

Je klanten nuttige goederen en diensten geven kan de handel stimuleren, de loyaliteit van de klanten vergroten, en de reputatie van je bedrijf verbeteren. Wat je rol ook is binnen de klantenservice, marketing, webdesign, of een ander gebied van je bedrijf, er zijn talloze manieren die je kunt gebruiken om de waarde van je klanten te verbeteren. Het succes van je bedrijf op lange termijn kan rechtstreeks afhangen van je vermogen om waarde toe te voegen voor je klanten. Waarde toevoegen voor klanten houdt in dat je praktische goederen en diensten aanbiedt die ze de moeite waard vinden voor hun

De meest voorkomende oorzaken waarom bedrijven falen

By |dinsdag 1 november 2022 |

Ook al kunnen externe factoren zoals pandemieën, economische neergang, natuurrampen en oorlog anders veelbelovende of succesvolle ondernemingen doen instorten, toch kan het overgrote deel van mislukkingen toegeschreven worden aan slecht management. Eenvoudig gezegd, het is een mensenkwestie. Gebrek aan relevante kennis, onontwikkelde vaardigheden, en/of onwil om iemands gedrag of werkprocedures te veranderen zijn de gebruikelijke oorzaken van ondoeltreffend management. Zonder twijfel vormt het het grootste risico voor de effectiviteit en het succes van ondernemingen. Elk deel van een bedrijf kan door dit onderliggende probleem getroffen worden, met als gevolg een slecht beoordelingsvermogen en de ontwikkeling van gevaarlijke oppervlaktesymptomen. Deze problemen

De waarde van een goede work life balans

By |vrijdag 21 oktober 2022 |

Mensen voelen meer druk om betere resultaten te produceren als gevolg van de toegenomen verwachtingen van hun werkgevers. Als gevolg daarvan gaan mensen uiteindelijk langer werken en brengen ze minder tijd thuis door. Je hebt als bedrijfsleider de plicht om iedereen in je team te helpen bij het in evenwicht brengen van de eisen van hun persoonlijk en beroepsleven. Zelfs de meest enthousiaste werknemers kunnen nog moeite hebben met het vinden van evenwicht. Welke rol speelt het evenwicht tussen werk en privé? Behalve dat het van cruciaal belang is voor relaties en gezondheid, kan het bewaren van een gezond evenwicht

Is situationeel leiderschap de beste manier van leidinggeven?

By |maandag 10 oktober 2022 |

Tegenwoordig is het typisch om iemand dwangmatig te horen babbelen over het "soort leider" dat hij/zij is. Mensen klampen zich vast aan informatie die hen zal helpen deze archetypen beter te doorgronden. Je overmatig concentreren op het kiezen van de beste managementbenadering kan echter vruchteloos zijn, want verschillende benaderingen zijn niet altijd effectief en sommige zijn zelfs achterhaald. Een leider gebruikt situationeel leiderschap, een adaptieve leiderschapsstijl, om zijn aanpak aan te passen afhankelijk van de persoon, de taak, en de setting. De discussie verschuift van "Wie ben ik en hoe geef ik leiding?" naar "In welke situaties geef ik leiding?

Onboarden van werknemers, hoe doe je dat?

By |zaterdag 1 oktober 2022 |

Zorg dat je nieuwe aanwinst zich welkom voelt als je wilt dat hij of zij zich een lid van het team voelt. Zoek kansen voor je nieuwe werknemer om te interageren en zich te mengen met zijn team en met alle anderen met wie hij nauw zal samenwerken. Plan een groepslunch voor de eerste dag van de nieuwe werknemer als een ongedwongen manier om elkaar te leren kennen. Laat managers van verschillende afdelingen samenwerken en/of informatie uitwisselen over hun rollen. De nieuwe aanwinst zal daardoor een beter inzicht krijgen in hoe zijn positie binnen het bedrijf past. Grotere tevredenheid van

Waarom verlaten werknemers het bedrijf?

By |woensdag 21 september 2022 |

Een van de grootste problemen waarmee ondernemingen tegenwoordig te maken hebben is het personeelsverloop. Het lijkt erop dat Het Grote Ontslag niet zal vertragen als het eenmaal begint. De nieuwsmedia noemen een aantal redenen waarom werknemers hun baan verlaten, met als belangrijkste de toegenomen mogelijkheden die remote werk de digitale nomade heeft gegeven. Om toegang te krijgen tot de grootste, best betaalde beroepen hoeven mensen niet langer te verhuizen naar een plaats die ze zich niet kunnen veroorloven of niet leuk vinden. Elders betere mogelijkheden Het feit dat werknemers elders meer boeiende kansen vinden is misschien wel een van de

Het belang van de HR afdeling

By |zaterdag 10 september 2022 |

De commerciële gevolgen van het ontbreken van een HR afdeling moeten in overweging genomen worden bij het creëren van functies in je bedrijf. De meeste bedrijven hebben ofwel een eenzame werknemer die alleen verantwoordelijk is voor HR, ofwel een klein team dat de persoonlijke kant van de zaak beheert. Anderen gebruiken een uitbesteed HR model, waarbij een opgeleide deskundige beschikbaar is om met de werknemers te spreken als er zich problemen voordoen. Bedrijven kunnen ook een werknemer aanstellen om HR taken naast zijn hoofdwerkzaamheden te doen. Het imago van personeelszaken De gevolgen van het hebben van een kleine HR staf

Waarom is doelenbeheer voor werknemers belangrijk?

By |donderdag 1 september 2022 |

Elke organisatie heeft doelen nodig om te kunnen functioneren. Het hebben van doelen is van cruciaal belang voor zowel persoonlijke als professionele belangen. Doelstellingenbeheer voor werknemers is cruciaal omdat het bedrijfssucces garandeert. Werknemers hebben dankzij doelen een gevoel van richting en wat ze in hun organisatie moeten bereiken. Omdat doelen verbonden zijn met wat van de werknemers verwacht wordt, heeft het ook een doelgerichtheid. Bedrijfsdoelen zijn veel beter georganiseerd in die zin dat ze volgens vooraf bepaalde criteria worden vastgesteld. In een bedrijf zijn doelen in wezen actieplannen die voor de werknemers gemaakt worden om hen een leidraad te geven

Chartered Strategist

Ga naar de bovenkant