Nieuws2018-09-07T10:51:47+02:00

Stijgende trend in het opkopen van kleine bedrijven

By |vrijdag 8 april 2022 |

Het komt steeds vaker voor dat kleine bedrijven worden opgekocht door grotere bedrijven of door private equity firma’s. Veel moederbedrijven kiezen er bijvoorbeeld voor om hun dochterbedrijven samen te voegen. Benieuwd waarom veel organisaties hiervoor kiezen en wat de voordelen zijn? Hieronder lees je meer over deze beweegredenen. Consolidatie: wat levert het op? Kort gezegd betekent consolidatie het financieel samenvoegen van meerdere organisaties. Vaak spreken we dan over het fuseren van moeder- en dochterbedrijven. Alle financiële gegevens worden samengevoegd om zo een complete jaarrekening op te leveren. Door alles bij elkaar op te tellen ontdek je wat de totale prestatie

Over welk energielabel beschikt jouw bedrijf?

By |zaterdag 2 april 2022 |

Een energielabel geeft aan hoe energiezuinig een pand is. Het label wordt bepaald door een energieadviseur, die o.a. kijkt naar de isolatie en geïnstalleerde apparatuur. Niet alleen bij woningen is het energielabel van belang, ook bij bedrijven is het labeltje cruciaal. Tegenwoordig is het voor veel kantoren verplicht om te beschikken over een energielabel. Ben jij al op de hoogte van de energiezuinigheid van jouw pand? De voordelen van een groen energielabel Voor veel bedrijven geldt een verplicht energielabel: waaronder kantoren, horeca, winkels en onderwijspanden. Er is dus ook een grote kans dat jouw organisatie over het label moet beschikken.

De coronamaatregelen zijn afgeschaft: wat nu?

By |zaterdag 26 maart 2022 |

Na jaren aan maatregelen kunnen we eindelijk weer aan de slag. Bedrijven die gesloten zijn door COVID-19 kunnen hun deuren weer openen en zijn er helemaal klaar voor. We hebben nieuwe energie gevonden en we willen er graag tegenaan. Toch heeft de pandemie flink wat roet in het eten gegooid waardoor we tegen een aantal complicaties zullen aanlopen de komende tijd. De economische gevolgen van corona De coronacrisis heeft negatieve gevolgen gehad voor de economie wereldwijd, zo ook in Nederland. Dit zien we in een aantal aspecten terug. Zo zien we een stijging in productprijzen, brandstof, personeel en nog veel

Verloopt je huurcontract binnenkort? Let dan op het volgende

By |vrijdag 18 maart 2022 |

Over de jaren heen zien we een stijging van onroerend goed binnen de zakelijke markt. Als je momenteel een bedrijfspand huurt is het daarom van belang dat je goed in de gaten houdt wat de status is van je huurcontract. Ook als je erover nadenkt om binnenkort een pand te huren is het een goed idee om de huurvoorwaarden goed door te nemen. Kantoorpand huren voor kleine bedrijven of zzp’ers Veel startende ondernemers kiezen ervoor om een pand te huren. Huren kent namelijk veel voordelen die voor starters erg in trek zijn. Zo zit je niet direct vast aan het

Het belang en de rol van een interim manager uitgelegd

By |woensdag 9 maart 2022 |

Interim Management is een uitvoerende oplossing op korte termijn met voordelen op lange termijn voor organisaties en bedrijven die veranderingen ondergaan. Het is een gevestigde strategie voor leidinggevende hulpbronnen geworden voor ondernemingen in de particuliere en de openbare sector. Veel bedrijven zien interim management nu als een kosteneffectieve en positieve manier om zeer gespecialiseerde en waardevolle leidinggevende vaardigheden te verwerven op een moment dat die het meest nodig zijn. Deze vaardigheden kunnen een instrumenteel effect hebben op de duurzaamheid, de groei en het voortbestaan van een onderneming. Verandering en innovatie voltrekken zich in een snel tempo En organisaties hebben moeite

Verandermanagement op de werkvloer

By |dinsdag 1 maart 2022 |

Zonder verandering zouden bedrijfsleiders nog steeds correspondentie dicteren aan secretaresses, hun woorden redigeren en ze terugsturen naar de tekentafel, wat voor alle betrokkenen tijdverspilling zou betekenen. Verandering als gevolg van de invoering van nieuwe technologie is in de meeste organisaties gebruikelijk, aldus Forbes. Hoewel het in het begin ontwrichtend kan zijn, neigt de verandering er uiteindelijk toe de productiviteit en de dienstverlening te verhogen. Verandering is belangrijk voor elke organisatie Want zonder verandering zouden bedrijven hun concurrentievoordeel verliezen en er niet in slagen aan de steeds veranderende behoeften van de klanten te voldoen. Veranderingsbeheer is een systematische aanpak om de

Onboarding van nieuwe medewerkers – hoe doe je dat? Deel 2

By |maandag 21 februari 2022 |

HR-managers staan dagelijks voor tal van uitdagingen, maar geen enkele is intensiever dan aanwerving en onboarding van werknemers. In deze blogserie leest u over het onboarden van nieuwe medewerkers. Fase 3 en 4 worden hierin behandeld. Fase 3: Rolspecifieke opleiding De opleidingsfase is een van de belangrijkste fasen van de onboarding, en hangt rechtstreeks samen met het succes dat de nieuwe werknemers in hun werk zullen hebben. Zonder formele opleiding weten uw werknemers misschien niet wat er nodig is om goed te functioneren. Daardoor kunnen zij een gevoel van ontevredenheid ontwikkelen, wat tot een hoog verloop kan leiden. Aan de

Onboarding van nieuwe medewerkers – hoe doe je dat? Deel 1

By |vrijdag 11 februari 2022 |

HR-managers staan dagelijks voor tal van uitdagingen, maar geen enkele is intensiever dan aanwerving en onboarding van werknemers. De vraag is onverzadigbaar, maar de talentenpool blijft gestaag slinken. Slagen in de zoektocht naar de juiste kandidaat, ondanks de schaarste aan talent, is belangrijker dan ooit geworden. Maar nadat de juiste persoon gevonden is, begint een nog grotere uitdaging: onboarding van nieuwe medewerkers. De onboarding van werknemers is de eerste interactie die een werknemer met de organisatie heeft, direct na het langdurige sollicitatieproces. Als de ervaring niet aan de verwachtingen voldoet, dan zou uw werknemer wel eens spijt kunnen krijgen van

5 Tips voor het coachen van werknemers om de prestaties te verbeteren – deel 4

By |woensdag 2 februari 2022 |

Dit zijn de stappen die u moet volgen in uw poging tot coaching ter verbetering met uw werknemer: Definieer het prestatieprobleem. Vat het patroon van de prestaties samen die verbeterd moeten worden. Vermijd te zeggen waarom u denkt dat het probleem zich voordoet; vermijd in plaats daarvan de veronderstellingen en vertel wat u ziet gebeuren in concrete, waarneembare termen. Nodig de werknemer uit in het gesprek. Luister goed, zodat u het perspectief van de werknemer op de situatie kunt begrijpen. Onderzoek zo nodig de mogelijke oorzaken van het probleem. Door oorzaken te ontdekken kunt u oplossingen aanwijzen die verbetering mogelijk

5 Tips voor het coachen van werknemers om de prestaties te verbeteren – deel 3

By |woensdag 26 januari 2022 |

Coachen van een werknemer op verbetering van de prestaties. Het coachen van werknemers is de sleutel tot het opbouwen en behouden van een zelfgemotiveerd personeel. Aanvankelijk zal het extra tijd vergen. Maar de resultaten zijn de investering waard. Een werknemer coachen op verbetering van zijn prestaties (soms counseling genoemd) is nodig wanneer u herhaaldelijk negatieve feedback geeft over dezelfde punten. Prestatieverbetering is een gevoelig onderwerp, dus onderneem een informele, op preventie gerichte actie door constructieve feedback te geven. Voordat u met een nieuw project naar uw werknemers gaat, moet u in uw eigen hoofd duidelijk hebben over wat u wilt

Chartered Strategist

Ga naar de bovenkant